tiistai 23. tammikuuta 2018

Jeesuksen asialla

Viime sunnuntaina 21.1. pääsin Kohtaamispaikkaan todistaa siitä, kuinka Jumala toimii Sanansa kautta.
 Kohtaamispaikka on hengellinen tilaisuus luterilaisessa kirkossa. Siellä lauletaan, pidetään ehtoollinen, siel on opetus- ja todistuspuheenvuoro, ja se on yleensä kerran kuukaudessa.
 Ja nyt mä pääsin pitää todistuspuheen.

 Jo kuukautta paria aiemmin kun sain tietää et tämmönen mahdollisuus on, mä sit jännittyneenä kävin rukouskävelyllä ja rukoilin asian edestä.
 Ja sain vastauksen.
 "Minä laitan sanani sinun suuhusi ja sinä julistat. Minä olen maailman valkeus ja sinä todistat minusta."
 Ja Herra Jeesus piti lupauksensa.

Kyllähän mä sitä jännitin aika paljon, mutta jätin itseni Herran haltuun, pyysin rohkeutta ja annoin koko homman (itseni mukaan lukien) Jeesuksen haltuun.
 En mä olis uskaltanut edes kävellä sinne 150 ihmisen eteen omin voimin.
 Ja vielä pitää puheenkin!
 Omassa voimassa homma olis tuhoon tuomittu, en olis pystynyt siihen.

 Mutta Herra piti huolen minusta, antoi mulle voimaa ja rohkeutta mennä sinne ihmisten eteen.
 Ihan eka sanoin et: "Apua! Mun piti tulla pitää puhe ja vähän jänskättää, Jeesus minua auttakoon!" Sit mä aloin kertoo kuinka Jumala Sanansa (Raamatun) kautta on minussa saanut aikaan massiivista muutosta. Ja vieläpä hyvään suuntaan!
 Olin ihan innoissani ja riemuitsin suuresti Jeesuksesta kun siinä puhuin.
 Uskalsin jopa katsoa yleisöön. O.o
Olin täysin luonnollinen ja aito, olin rohkea ja riemuitsin kun sain todistaa Jeesuksesta.
 Oon varma siitä, että Herra Jeesus oli tuossa tilanteessa kanssani Pyhän Henkensä kautta. Ilman Häntä en olis saanut sanaakaan ulos suustani. Puheen lopussakin vielä kiitin ja ylistin Jeesusta.
 Ja aikamoiset taputukset tuli puheen lopuksi kuulijoita.

Sain myös jälkeenpäin paljon positiivista palautetta. Kuinka minussa on tapahtunut ulkoistakin muutosta parempaan, miten tukevasti käytin Raamattua puheessa ja et sen huomaa, miten tärkeä mulle Jumalan Sana on. Se on henki ja elämä, vastasin.
 Sain myös kuulla, et minussa selvästi Jumalan Henki vaikuttaa, "Sä oot Jeesuksen oma!" mulle sanoi eräs läheinen tuttu <3
 Moni kiitti puheesta. Kiitetty olkoon Herramme Jeesus Kristus, Hän minut siihen valmisti ja varusti.
 Kaikki kiitos ja kunnia tästä kuuluu Herralle Jeesukselle Kristukselle!

Oli mahtavaa olla Herran asialla!

Miten suuri onkaan Jumalan armo, kun Hän armossaan valitsi minut Hänestä todistamaan, vajavaisen syntisparan!
 Ja vielä Hän varusti minut hyvin tilanteeseen, eikä jättänyt minua itseni varaan. Herra pitää huolen omistaan.

 Kiitetty olkoon Jeesus Kristus, Jumalan Poika, jolla kaikki valta on! Ylistetty olkoon taivaallinen Isä, armosta rikas Luojamme! Kiitos Pyhästä Hengestä, joka minussakin työtään tekee!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti